Přeskočit obsah a dostat se k menu

Yamaha TDR 125 (2000)



 Zdravím všechny motorkáře, touhle cestou bych vám chtěl představit mojeho miláčka. Yamaha TDR je to pro mě takový poklad, který jsem si pořídil a jsem s ním moc spokojený. Tahle Yamaha je řazena do kategorie funbike a jedná se o dvácu s kterou si užijete kvůli dobrým jízdním vlastnostem jak v městského provozu, tak mimo město. Dá se s ní parádně zařadit v zatáčkách, zejména se nejlíp cítí právě při výjezdech z nich. Ačkoliv se to nezdá, můžete si vyzkoušet pocit škrknutí stupačky o asfalt. Je pravda, že na kolínko to už není a to hlavně díky tomu, že TDR je uzpůsobena na jinší styl jízdy. TDR-ko se nelekne ani lehce těžkého terénu. Dále co se týče vzhledu, tak už mnoho lidí ji typovalo na silnější motorku. Na první pohled by člověk neřekl, že se jedná o dvácu, protože působí mohutnějším dojmem a skvělým zpracováním kapot. Když si na ni sednete, tak máte pocit, že se jedná o dospělejší motorku. Ale tyhle dojmy opadnou po té, když se podíváte na motor a výfuk a ten zvuk je to takový řekněme „komár“ .

Yamaha TDR

 Motor
  Firma Yamaha vybavila tuhle motorku dobře bijícím srdcem. Jedná se o jedno-válcový 2T vodou chlazený motor s elektronicky řízenou přívěrou o výkonu 11Kw při 7 000ot/min . Najdete zde 6-ti rychlostní převodovkou, která dokáže s motkou dobře hýbat. Motor má dobrý zátah už od nižších otáček, ale samozřejmě jak se vytočí na nějakých 7000ot/min kdy začne pracovat přívěra, chytne druhý dech a ukáže vám to co TDR může nabídnout. Jinač co bych vytkl převodovce, tak jak je všeobecně známo u Yamah, že je trochu hlučnější, ale na to zapomenete hned po zařazení kvaltu, poté už si jen užíváte jízdu. Co se týká mojeho V-Maxu tak se pohyboval kolem 125 Km/h.Co se týče startování, tak se o tohle postaral el.startér a musím říct, že je to mnohem pohodlnější. Takhle sednete a nemusíte skákat po nakopávačce, pouze zmáčknete tlačítko a ona ta potvůrka chytne na drc. Dále bych doporučil, tak jak každý dvoutakt nastartovat na sytič a nechat motor chvílu běžet na sytič, pak ho vypnout a plynulou jízdou zahřívat motor a moc ho nevytáčet.

Yamaha TDR Yamaha TDR

 Přístrojovka a budíky
 Je celkem přehledně uspořádaná. Naleznete na ní kontrolky zařazeného neutrálu, zapnutí dálkových světel, kontrolky hladiny oleje a signalizace blinkrů. Dále na přístrojovce naleznete otáčkoměr, rychloměr a teplotu chladící kapaliny. Také zde nechybý tradiční počitadlo ujetých kilometrů, které je doplněno denní počitadlem km. Co my na přistrojovce schází je palivoměr, který bych zde uvítal.

Yamaha TDR

 Nádrž
  Nádrž na TDR pojme nějakých 11 litrů. Rezerva se pohybuje okolo 1,5 L, ale také už se my stalo, že jsem dojel nádrž úplně do sucha bez přepnutí rezervy. Naštěstí to bylo, tak 20 metrů od benzínky, takže vše dobře dopadlo. Moje spotřeba je zhruba 5,5litra a díky tomu jsem mněl zatím největší dojezd 190 km.

 Brzdy
  Tak opět Yamaha nezklamala a vybavila Tdrko podle mě dobrými brzdami. Ve předu se stará o dobrý brzdný účinek dvoupístková kotoučová brzda o průměru 280mm a na zadním kole najdeme jednopístkovou kotoučkovou brzdu o průměru 220mm. Co se týče účinnosti, tak jsem se přesvědčil, když se opravdu brzda zatáhne, tak se dá přeletět aj přes řídítka. Jinak zadní brzda je poměrně účinná, protože lehkým zašlápnutím se blokuje zadní kolo což zajisté oceníte v terénu. Celkově jsem s brzdami nad míru spokojen. Jediné co bych chtěl do budoucna provést, tak tam dát pancéřové hadičky.

 Posaz
  Sedlo je trochu víš umístěno, proto menší postavy budou muset akrobaticky přehodit nohu přes sedlo. Jinak sedlo je dobře tvarované jak pro řidiče, tak pro batůžek. Nepatrnou výtku bych poslal na část sedla spolujezdce, kde po prudším brždění díky sklonu a povrchu sedla, nepatrně klouzá dolů na řidiče. Posez je vzpřímený, tím pádem absorbujete větší odpor vzduchu, což při vyšších rychlostech nemusí být příjemné. Kapoty jsou dostačující natolik, aby jste nemuseli sundávat mušky z kolen. :)

Yamaha TDR

 Podvozek
  Je tvořen z deltabox rámu. Zadní kyvná vidlice je ocelové konstrukce a je také dutá a spolu se zadním kolem je odpružena teleskopickým tlumičem s nastavitelným zdvihem. O bezpečné a pohodlné odpružení předního kola se stará tuhá přední vidlice o průměru 35mm a zdvihu 180 mm. Dále bych dodal, že její odtlumení je neutrální a přejíždění přejezdů, či jízda na silnicích s nerovnostmi je spíš takové zpestření.

 Úložný prostor
  K tomuhle tématu mám velmi kladné pocity. Jedná se o odkládací prostor pod sedlem, který je dostatečně velký na lékárničku, krabičku náhradních žárovek a nějakého toho vercajku. Dokonce se mi tam podařilo poskládat i rifle, takže je tam poměrně dost místa. :)

 Pneumatiky
  Tak tady mám jednu takovou nepodstatnou výtku na stranu konstruktérům. Proč nedaly oba ráfky stejné a ne v zadu 130/80-R17 a ve předu 100/90-R18 ! Jinak Yamaha obouvá na pěkné papuče Dunlopky, které drží velmi dobře. Nyní jsem přezul na Mitasky a ze zadní pneu jsem spokojen, ale ten předek mi nevyhovuje ! Abych nebyl tak kritický, tak bych chtěl vyvýšit design ráfku. Myslím, že konstruktéři použili nádherné tří paprskové ráfky, které jsou u Yamahy velmi často používané. Dá se říct, že jsou shodné s ráfky na XJR 1300.

 Osvětlení
  Ve předu jsou umístěny dvě lampy, které svítí každá zvlášť. Jedna slouží jako potkávačky a druhá jako dálkové. Na to, že svítí vždy jen jedno, tak v noci je vidět super. Takže opravdu viditelně vám osvítí asfalt. Zde to není jak u simsonu, kde jste nevěděli kam pořadně jedete, takže přední světla super. Zadní lampa je tvořena dvěma dvouvláknovýma žarovkami, které nejdou přehlídnout jak při normálním svícení, tak už vůbec ne při brždění. Co se týká blinkrů, tak jsou poměrně velké, ale za to dobře svítí, takže bych je asi neměnil. U této části motorky jde zejména o bezpečnost, kterou při změně směru jízdy opravdu splňují.

 Shrnutí a charakteristika motorky
  Jedná se o cestovní enduro s dobrým podvozkem a brzdami. Má celkem slušný výkon a je pohodná na cestování. Co se týká náhradních dílů a servisu jsem zatím neměl problém. Cenově náhradní díly jsou celkem přijatelné. Nemusí se kupovat hned originály, jsou už na trhu i náhrady, které jsou celkem taky kvalitní. A když ji dáte vše co potřebuje tak si užijete plno skvělých zážitků.


PLUSY MOTORKY
TDR
MÍNUSY MOTORKY
TDR

Yamaha TDR

Yamaha TDR
Autor: Mates
Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz