Přeskočit obsah a dostat se k menu



Výměna řetězové sady

aneb když nám řetězovka dosloužila...


  Každého určitě potkala nebo potká výměna řetězové sady. Někdo zvolí servis, kutilové to sfouknou na koleně doma. My vám chceme ukázat jak se provádí ukon již výše zmiňovaný.

Honda Varadero

  Na výměnu přijela Honda Varadero (125tka jak jinak). Řetězová sada se skládá z rozety (zadní kolečko), pastorku (předního kolečka) a řetězu.

Honda Varadero



Honda Varadero



Honda Varadero

  Rozetu a pastorek se nejčastěji dávají od firmy JT,alternativy jsou samozřejmě objednat si to u oficialního dealere (např. Honda) ale cena bude neuměrná. Další značky XG,SUNSTAR apod. Řetězů je na trhu nespočet, základní dělení je na obyčejné,O-kroužkové,X-kroužkové.Samozřejmě musíte vybrat správný počet článků a správnou velikost řetězu (520,525,420 apod.), ovšem vyjímka potvrzuje pravidlo u naší výměny jsme koupili shodnou sadu jak v počtěch zubů, tak v počtu článků a přesto řetěz byl dlouhý, po té se musí zkrátit za pomocí flexi. K počtu zubů,každá motorka má originalně daný převod (Mito např 14-42, Varadero 14-44 pozor nelze srovnávat každé má jiné kolečka), převod lze měnit, nepsané pravidlo odebrání zubu na pastorku o 1 je to samé jako kdyby jsme přidali 3zuby na rozetě. Pro představu si představte horské kolo s přehazovačkami. Napřiklad 13-46 bude extremně do síly(malá maximalka,velká akcelerace) oproti tomu 14-38 bude silně do rychlosti (velká maximalka ale motor se bude pomalu vytáčet).

Honda Varadero


   Základní pravidla pro poznání, že je naše řetězovka po smrti.

Honda Varadero



Honda Varadero



Honda Varadero

  Teď už se vrhneme k rozebrání. Podstatný rozdíl je jestli máte řetěz spojený spojkou (rozebiratelny spoj) a nebo snýtovaný (rozebiratelný ale jen jednou). U 125tek bych se nebál použít spojku. Pokud starý řetěz máme snýtovaný, je několik možností. Za prvé mít na to specialní kleště,za druhé flexou, za třetí kutilsky to rozbouchat :-).


Honda Varadero



Honda Varadero

  Pokud jste tak šikovní a řetěz je již rozpojen, zbývá nám sundat pastorek a rozetu. Pastorek by měl mít nosovou podložku (podložka která se z části zohne na matku aby se nepovolovala), rozeta u Varadera šla sundat lehoučce, stačí povolit 4 matky. Napřiklad u Mita tam ještě byla obrovská segerovka (pokud nemáte kleště na segerovky,přeju příjemnou zábavu:-) taky jsem si užil svoje). Osadíme motocykl novými součástkami. Můžete si všimnout že originalní pastorek ma na bocích takové gumové vedení. Na pastorku od JT to není, je to pro lepší vedení řetězu a snížení hluku, ale není to až tak důležité, takže se vůbec nebojte osadit svůj motocykl jiným pastorkem než origo Honda. Rozeta má na sobě přinýtované takové druhé menší kolečko, které opravdu nevím k čemu slouží, napadá mě jedině, snížení ostřiku bordelu z řetězu na kyvku.


Honda Varadero



Honda Varadero

  Osadili jsme Varana novou rozetou a pastorek, které jsme ještě pojistili modrým loctite proti uvolnění. Utáhneme přiměřeným kroutícím momentem. Nasadíme zadní kolo a ted osadíme novým řetězem. Jak jsem říkal teď máte 2 varianty pro spojení řetězu a to spojkou nebo snýtováním. My jsme měli variantu spojky, jediný háček, museli jsme spojovací článek trošku obrousit aby do sebe zapadl. Po nasazení stačí spojku zacvaknout ve směru otáčení a dopnout řetěz do optimální polohy. Vazelína která je nanesena na řetěz z výroby velice rychle odlítá z řetězu a ještě nejlíp na zadní kolo, doporučuji utřít a nastříkat sprejem na O-kroužkové řetězy.


Honda Varadero



Honda Varadero

  Po pár stovek km opět dopnout řetěz, jelikož v prvních pár stovek km se vytáhne a pak už se vytahuje minimálně. Hlavní je jak se o něj budeme starat !

Honda Varadero


Honda Varadero

   TORM
Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz