Megelli 125 M (2008)
Britská společnost Megelli, která vtrhla na náš trh pod záštitou Yuki, nabízí tři nové 125tky. Vzali jsme si na paškál prvního z nich a to Supermotard Megelli 125 M. Pod obyčejným názvem se skrývá motardík s překrásným designem jistojistě inspirované v Ducatím Hypermotardu,jenže co si budeme povídat, je to prostě paráda. Dále licenční 4-taktní motor SYM s výkonem 11 kobyl a perfektní ovladatelnost s váhou 110 kg.
Motarda jsme vyzkoušeli, tam kde je mu nejlépe a to na okruhu. Pardubický okruh pro minibajky byl ideální z hlediska prověření jak na tom vůbec tahle britská mašinka je. Poprvé, když jsem slyšel zvuk motoru, jsem byl velice překvapený s jakou živostí se vytáčí a burácí v koncovce umístěné pod sedlem. Usedám za řidítka a první kolo si pěkně oklepávám, co jak kde je. Posaz v pohodě i přes mojí výšku, solidně jsem se na to poskládal:-). Plyn má velkou vůli a člověk si na pozdější záběr motoru musí zvyknout. Brzdy skvěle dávkovali a zadní brzda byla velice ostrá, u motardu spíše plus.
Již po pár kolech získávám důvěru k motorce a dovoluji si čím dál větší náklony. Pohrávám si s nohou a v motardím stylu jí v zatáčce kopu před sebe. Musím uznat, že tímto stylem jízdy jsem získal mnohem větší pocit ovladatelnosti. Nájezd do zatáčky, podřadit o dva kvalty, přibrzdit si zadní brzdou a už se zadní kolo veze v driftu, nohu kopu před sebe a pokládám "Emko" do zatáčky, se vší bezohledností se ihned sklápí a bez známek nervozity projíždí ostrou levotočivou zatáčku. Trať pro minibajky je velice členitá a zatáčky mají ostré profily. Ideální na vyblbnutí, kopu tam maximálně čtverku, takže pětka, poslední kvalt, zůstává nevyužitá.
Při výjezdu ze šikany a nájezd na most se motor pěkně roztočí a vy musíte "Emko" napasovat do ostré pravotočivé zatáčky. Přesně to je největší zábava na téhle motorce. Z trojky kopnu za dva, zadní noha lehce na brzdě a už zkouším první drifty tak abych motorku nasměroval do zatáčky. Dělá mi problém přehmatávání plynu při brzdění přední brzdou, ale tenhle nedostatek vidím jen v mé osobě :-)
Po několika ostrých kolech předávám "Emko" kolegům a ujímám se foťáku. Během pauzy ještě kecáme o zážitcích na trati a koutkem oka pozoruji stavbu motorky. Oči mi neustále visí na parádní zadní kyvné vydlici, která je posvařovaná v trubkových profilech. Zpracování na této části vypadá skvěle, to ovšem nemůžu tvrdit o pár „nevychytávek“ na další části motorky. Motorku jsem měl možnost otestovat jen pár hodin tak nejsem zrovna adekvátní říkat co je a co není dobré. Jen pár mých poznatků. Zpracování plastových dílů je na solidní úrovni, řekl bych, že o několik tříd před čínskými konkurenty. Velký nedostatek je koncovka výfuku po vzhledové stránce vypadá velice exkluzivně a ještě umístěná pod sedlem, ovšem při bližším prozkoumání je vidět vyčuhující vata a koncovka ani řádně nesedí na svodu. Pár uvolněných šroubků si musíte poutahovat a celkově trošku vyladit, ale za ten vzhled to stojí. Krásné vyplétané kola a trubkový rám v červeném laku lehce zakryté plasty dělá z téhle motorky Miss krásy.
Dá se i lehce zablbnout stunt prvky jako stoppie, či "Emko" postavit na záda. Ovšem jízdu po zadním si moc dlouho neužijete. 11 koníků a 9 ňutnometrů prostě nedokáže zázraky. V čem sem si liboval byly již zmiňované drifty. Věřím, že ten, kdo se s tímhle naučí, může dělat parádní psí kousky. Já jsem za pár hodin stihl ochutnat jen kousíček z pomyslného poháru zábavy od britské Megelky. V běžné komunikaci vás určitě potrápí chabá maximální rychlost, která se pohybuje okolo 100 km/h. O to více váš potěší pohled do peněženky, protože tenhle motůrek si vezme jak zahradní sekačka.
Co napsat do závěru. Na testování jsem nejel s žádným očekáváním, ale byl jsem nesmírně překvapený vším čím mě Megelka okouzlila. Hlavní přednost vidím v hravosti a vzhledu. Kroužit po okruhu a okrskách nemá s touto 125tkou chybu. Neustále jsem se křenil radostí do helmy. Na první průpravy v roli "motardisty" je tenhle bajk doslova stvořený. Motor sice není žádné terno, ale do začátku plně dostačující a i zkušeného jezdce bude bavit. Neokoukatelný vzhled a nová značka na trhu dělá z Megelli velice atraktivní zboží. Její hlavní konkurent bude naše česká Blata. Těšíme se na přímou srovnávací reportáž s těmito motorky, která by se snad měla časem uskutečnit. Obě motorky mají parádní look, kde možná trošku vyhrává Brit. Ovšem Čech jasně vévodí s motorem a zpracováním.
Důležitý prvek pro mladé jezdce je určitě cena. Tady vévodí britská Megelli, která prozatím stanovila cenu na 75 000,- , Blata je ještě o 15 tis dražší. Ještě dodám perličku, že v Anglii můžete pořídit Megelli v přepočtu za neskutečných 55tis (k dnešnímu datu je kurz libry okolo 31kč za 1 libru).
See you on track TORM
PLUSY MOTORKY
- + vzhled
- + cena
- + obratnost
- + váha
- + spotřeba
- + zvuk
MÍNUSY MOTORKY
- - nová značka
- - top speed
- - zpracování některých částí
Další názory redaktorů 125ccm.cz
Jakub "Orbith" Vávrů
Velmi mě překvapil design, méně však zadní brzda, s přední naprostá spokojenost. Zpracováním mi připomíná Yuki, ale o dost líbivější a zadní kyvná vidlice se opravdu povedla. Celkově jsem z ní měl fajn pocit. Výkonově žádný zázrak,ale na řádění do města a po blízkém okolí dobrý. Líbila se mi přístrojovka, opravdu povedená, méně však provedení koncovky výfuku. Zvuk - paráda. Jsem rád, že je tu další 125ccm motorka a cena 74 999,- Kč může někoho spíše nasměrovat k Hondě CBR 125 a nesmíme zapomenout ani na Blatu 125 Motard. Zajímala by mě kitovací sada od Megelli v provedení 150 a 180ccm, která by výkonově této moto určitě prospěla.
Technická tabulka