Přeskočit obsah a dostat se k menu

Žhavý report z odpoledních testů Ondry Ježka:

12.10.2008

Zdarec! Tak hlásím uspěšné absolvování dnešních odpoledních testů... Ale popořadě, na okruh jsem dorazil zhruba kolem 2-hé hodiny a nutno podotknout, že počasí v tu dobu nad Brnem a stejně tak i na Masecu nebylo zrovna závodní (lehká mlha a teplota někde kolem 12 stupňů), nicméně ani to nezabránilo Ondrovi absolvovat již první dávku tréninkových kol. V době kdy jsem v depu u kamionu MS racing teamu vystupoval z auta, startoval už Ondra svoji litrovou krásku na v pořadí druhou porci ostrých kol, které byly ve formě krátkého 7 kolového závodu německých polo hobíků (ti nejrychlejší jezdili časy kolek 2:14) při příležitosti jejich víkendového Schräklage klubového řádění. Ondra startoval až z poslední pozice, ale ani to mu nezabránilo aby před první zatáčkou pokládal motorku někde kolem 5-tého místa aby jim v zápětí na dalším úseku mohl ukázat záda... To co přišlo potom mě absolutně přišpendlilo k plotu na boxové uličce. Skoro bez dechu jsem sledoval jak se Ondra zalehnutej na nádrži řítí po cílovce rychlostí překračující 270 km v hodině, motor vytočený do maximálních otáček, Ondra míjí sloupek 250 metrů, brutální řev racingovýho výfuku mi projíždí celým tělem, 150 metrů, rychle se mi svírá žaludek, Ondra pořád plnej plyn!! 100 zavírám oči, tohle nemůže přežít. Ondra se zvedá, jde brutálně na brzdy a vidle se mu boří do asfaltu. Řadí 3 stupně dolů a zhruba ve 130 sklápí svojí hondu a mizí... Nechápu!! Otáčím se na druhou stranu rovinky kde se právě objevuje první němčour. Je to magor... Řekne te si nic novýho v motoGP takhle jezdí všichni každej druhej víkend a co jako, ale věřte mi že pokud nestojíte 100 před zatáčkou a nevídíte Ondru, jak 100 metrů před zatáčkou teprve zvedá hlavu aby mohl začít brzdit, ozvou se tři rány z výfuku s každým stupňem dolů a finální záleh na pravý bok motorky ve stylu 55 stupňovýho náklonu ve 130km za hodinu nepochopí. S každým dalším kolem se moje počáteční euforie smíšená se zděšením a myšlenkách na chorý mozek pomalu měnila jen v tichý a nechápavý úžas. Nemusím už asi ani doplňovat že po pár kolech jezdil osamocený Ondra na špici s náskokem, který po průjezdju boxovou uličkou a následném rychlém rozhovoru s mechaniky stačil na to aby se Ondra s klidem vrátil na první pozici. Nicméně místo na trať se Ondra vrací ke kamionu. Mechanici v zápětí konstatují smrt a motorka je pro celý zbytek dne už nepoužitelná, příčinou je porucha převodovky. Probíhá rychlá diskuse a analýza situace, kterou střídá domluva montáže celého nového motoru, který bude k dispozici nejdříve v pondělí dopoledne. Po chvilce okounění a pár snímcíh z mobilního telefonu (jsme asi jediná rodina v celým Kuřimu, která nemá digitální foťák) se ke mně řítí Ondra. Seš magor!! Proč?? Úsměv od ucha k uchu... vždyť t jsi brzdil 100 metrů před zatáčkou a tos jel aspoň 3 kila!! Hmm nic moc, že?? Je to brzo, musím na tom ještě zamakat... Tolik asi k mým dojmům z Ondry a jeho nové hondice, ale rád bych ještě zmínil další drobné postřehy, které jsem tam utrpěl a to ze zákulísí, zázemí, mechaniků a vůbec týmu MS racing jako takového. Už na první pohled bylo patrný, že obří přívěs, který byl dominantou celého parkoviště svědčil o tom, že mám co dočinění s opravdu profesionálním týmem... okamžitě po odstavení motorky na stojan, je zahájena první rychlé čištění vzduchovou pistolí a demontáž kapot, následují kola, vypouštění kapalin (a to všechny najednou, každá do jiné nádoby! olej, benzín, chladící kapalina), nádrže a za zhruba 25 minut je na stojanech jen holý rám motorky!! Byl to takovej malej koncert, 3 mechoši, každej svoji část motorky a neuvěřitelná sehranost, žádný ty vole Franto kam si hodil ty šroubováky?? Nevím vole, najdi si je!! Navíc kluci byli celkem veselá kopa a i když se mezi ně připletl Ondrův děda a měl pár dotazů, ochotně na každej z nich odpověděli a že je děda velkej šéf, tak jen tiše bez připomínek přihlížel, jak kluci fachčej. Stejně tak co jsem měl možnost všimnout si komunikace mezi mechanikama a Ondrou, tak byla velice profesionální, cokoliv potřboval, jakoukoliv připomínku, změnu v nastavení mechanici mu ihned vyhověli a udělali změny tak, jak si to přál (např.: nechal si 8x přenastavit stupačky, než našel tu správnou pozici). Těsně před odjezdem jsem měl možnost i na chvilku nakouknout do přívesu a byl jsem zase velice mile překvapen. Pohodlně jsem si sedl do polstrované oválné sedačky, ruce hodil na stolek a čumel co se do jednoho přívesu všechno může vejít. Bylo to jak v malým luxusně zařízeným bytě, kompletně vybavená kuchyňka, radio, plasmovka, dvd a jiný srandy + zadní obytná část kterou jsem teda boužel už neviděl, ale počítám, že byla stejně vymazlená jako to co jsem viděl.

Ondra Ježek

Takže tak, tolik asi moje postřehy z Ježkovic novýho žihadla a týmu MS racing... Myslím, že je to pro Ondru další významnej krok dopředu v jeho cestě za jednostopou závodní slávou a doufám, že se mu v týmu podáří dosáhnout nových skvělých úspěchů, které potěší spousty motocyklových fandů. Držím palce už příští měsíc v Portugalsku, tak ať se premiera vydaří!!

PS.: Mám od Ondry na zítřek slíbený rozhovor kde se ho zeptám, jak vidí uplynulé testování on sám a jeho postřehy vám potom v podobě dalšího článku samozřejmě hodím na web.

Měj te se a děkuji Ondrovi za pozvání na testy.

Mrkněte na fotogalerii

ZDE

Autor: Swix




Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz