Přeskočit obsah a dostat se k menu

Rieju RS2 NKD 125 street (2006)





Rieju

 Rieju? NKD? STREET?,že nevíte o čem je řeč? Tak se pohodlně usaďte a čtěte. Rieju(čti:Riechu pozn.red) španělská značka která už je na trhu dlouhou dobu ale až teď se nám prosazuje a to hlavně v oblasti kubatůry 50cc a 125cc. Já vám v tomhle testu příblížím Rieju RS2 NKD 125 street.

Rieju

Rieju Rieju

 Design
  Vzhled je otázka v kusu, ale Rieju u mě zabodovalo. Doplněk "street" v názvu není jen tak nadarmo.Slušivá přední maska motorce dodává velmi příjemný agresivní vzhled(normální verze Naked má vepředu kulaté světlo jinak se neliší pozn.Red) který podtrhuje celková kapotáž v nových módních směrech. Ostré hrany a celkově velice slušivé zbarvení. Motorka působí menším dojmem ale to se mi také mohlo jen zdát jelikož jsem vyššího vzrůstu(193cm). Musím ovšem říct , že se na motorku v klidu poskládá člověk který byl obdarován vetší velikosti :-). Naked disponuje velice moderními prvky, vyzdvihnul bych zadní část kde dominuje světlo z ledek a celkový pohled ze zadu je opravdu úžasný. Co se mi nelíbilo tak je jakoby chybějící prostor mezi motorem a předním kolem. Působí to chudším dojmem, co můžeme ale očekávat vždyť ten motor má jen 125cc. Kola sou velice podobná kolům co používá Aprilka na novém RS 125, a opravdu "stríťáku" sluší. Přední světlo toho moc nenasvítí ale je to v normě.Zadní světlo nemá konkurenci! Madla pro spolujezdkyni tam nehledejte,bohužel/bohudík se bude lepit na vás:-). Kouřové blinkry jsou v základní výbavě.Krásu a agresivitu tohohle modelu podtrhoval laděný výfuk se svodem od RAASU(k tomuhle se ještě vrátím). Celkově vzhled hodnotím velice kladně, lidi se prostě otočí a motorka zaujme. Je to prostě ten typ motorky, že kdykoliv z ní slezete a podíváte se na ní tak vám zaplesá srdíčko blahem.

Rieju

Rieju Rieju

 Motor
  Když jsme u toho srdíčka, tak v Rieju tepe 4 dobý jednoválec od Yamahy, je chlazen vzduchem a je typu SOHC(jedna vačka ). Spolupracuje s pětistupňovou převodovkou a o přísun blahodárného krmiva se stára karburátor značky Mikuni VM20SS.O startování se stará elektrický spouštěč ale nalezneme tam i nakopávačku. Motor už je léta osvědčený a prověřený provozem,takže jakýkoliv strach z nespolehlivosti bych okamžitě vyloučil, tedy pokud nepojedeme bez oleje :P.Co bych řekl k charakteristice.To je myslím to co mě nejvíc pozitivně překvapilo.Výkon 7,5 kw při 8500ot/min bych v praxi opravdu netipl.Spotřeba se pohybuje okolo 3L/100km, s laďákem to bylo o něco více,v sérii se můžeme dostat i pod 3 litry,velké plus 4T.Motor táhne krásně od spodku a je neuvěřitelně živý a to i na pětku kolem 90-100km/h. Prostě zatáhnete za plyn a cítíte že se ženete kupředu. Já zvyklý z 2Taktu že se zatáhne za plyn dám si kafíčko a pak se teprve jede sem byl více než mile překvapen. Provoz motoru se nejlíp využije ve městě a na klikatých cestičkách tam mě to opravdu velice s Rieju bavilo. Musím tedy upřesnit že na testovacím modelu sem měl laděny svod a výfuk od RAAS, možná to mělo nějaký účinek na živost motorky,nemůžu soudit ale co posoudím je zvuk a ten byl naprosto bezkonkurenční v 4T 125tkách. Ani nejdou popsat emoce když přijíždíte na křižovatku s brzdícím motorem který zní hlubokými basy a ještě si spokojeně "prdí do výfuku", a jakmile se rozsvítí zelená startujete s rachotem připomínající závodního motarda(každý se otáčel).Tím si mě Naked nesmírně získal a neustále sem měl v helmě usměv od ucha k uchu. V max motorky bylo sympatických 110 km/h po rovině a z kopečka 120 km/h, musíme brát v potaz výkon a veliký odpor vzduchu. Co mě docela mrzí je že Yamaha nevyvinula motor s 11kw která pořád ještě spadá do řidičského oprávnění A1 (od 16 let). Chod motoru byl plynulý, jen mi kolísal volnoběh ale to bylo nejspíš zapříčiněno neseřízením po osazením laďáků. Shrnul bych to do kostky a to takové že táhne hodně od spodku, přímý průběh výkonů, spolehlivý a na naučení pro mladé jezdce super!.Málem bych zapomněl podotknout, že motorka ,tím hlavně motor je ABSOLUTNĚ bez vibrací, ač se Vám to jeví neuvěřitelné je to tak, nedá se to srovnat s čínskými motorkami a už vůbec ne s mojí 2T krasavicí. Tohle je obrovské plus.

Rieju

 Jízdní vlastnosti
  Rieju NKD je výborný prostředek do města a na okrsky. Díky své nízké hmotnosti (107 kg) ,širším řidítkům a celkově užší stavbou je velice ovladatelná a velice hravá.Pozice jezdce je vzpřímená a sedí se pohodlně u mě byl problém že se měl hodně skrčená kolena která se po delší jízdě ozývala.Překlápět ze strany na stranu jí nedělá sebemenší problém. Tuhý rám z oceli poskytuje velice pěkný pocit jistoty v zatáčkách a proto lze s motorkou docela naklápět, co na to gumy je otázka druhá. Celkové nastavení podvozku a tlumičů mi přišlo docela dost tvrdé. Tuhle věc bych vytkl nevím čím to ale při vyšších rychlostech už tlumiče na špatné komunikaci nepobírali všechnu nerovnost vozovky a občas sem drkotal. Nejvíc bych vytkl předek ten se mi zdál opravdu nepříliš stabilní ale to jen na špatné komunikaci (což je v ČR většina že).Je fakt že někdy při divočejší jízdě po okrskách nižší kvality mě ta nejistota i bavila, bylo to akčnější :-)

Rieju Rieju

Rieju
 Tlumiče a brzdy
 Když už jsem zmínil tlumiče tak tu máme nainstalované ve předu teleskopickou vidlici Paoli o průměru 35 mm.Je fakt že se na Rieju občas objeví i USD vidlice. V zadu se o pružení našeho pozadí stará Monoshock absorder. Brzdy ve předu se nachází kotouč o průměru 280 mm který je dvoupístkový a v zadu máme 220 kotouč jednopístek. Brzdy jsou opatřeny pancéřovými hadicemi už v základu. Na brzdy je potřeba vyvinout vetší tlak ale účinnost brždění je výborná. Zadek se rád blokuje, při nějakých driftech to nebylo na škodu :P je to jen přeci "Fun" motorka.

Rieju

 Osvětlení a pneumatiky
 Tak další zastávku máme u světel. Jak už asi napovídá streeťácká maska tak to nebude zrovna oslňující. Je fakt že se snaží, ale osvícení vozovky v noci nebylo zrovna nejlepší. V zadu je nádherné světlo z led diod, normální osvětlení nebylo nic moc ale brzdové bylo velice skvostné a designově to bylo efektní. A na čem to vůbec jezdíme ?? Pozor Rieju obouvá Naked do Michelin Pilot Sport! Vskutku super volba. Rozměry jsou 100/80 a 130/70. Na motorku je to ideální a nepůsobí to tak odstrašující jako na jedné nejmenované motorce :-).To kolik nám vydrží tahle měkčí směs je ve hvězdách. Za to ale při správném prohřátí určitě podrží.


Rieju Rieju

 Palubka a příslušenství
  Pokud očekáváte kokpit z Boingu tak to vás zklamu. Rieju NKD bylo obdařeno na palubce velice skromně ale co se divíme když tu máme naháčka. Na palubce nalezneme rychloměr,kontrolku neutrálu,dálkové světlo,signalizace blinkru a hladové oko, plus jeden falešný černý čudl. Rieju Celkem tam chybí otáčkoměr ale otáčky pro správné řazení poznáte velice lehce. Po rozsvícení hladového oka ujede tak cca 50 km. Nádrž je na 10,4 litrů z toho budou tak 1,5-2 rezerva.(Jednou sem však i já tlačil,naštěstí jen kilometr před benzínkou). Při spotřebě okolo 3 litrů je dojezd přes 300km velice pěkný výsledek. Velké mínus je chybějící denní počítadlo máme tu jen celkové.Palubka působí stroze ale je funkční.Rychloměr se mi zdál nepřesný a jak bych to nazval takový "opožděný", jeho reakce nebyly zrovna nejrychlejší.Můžete si taktéž povšimnout velice pěkných zrcátek,které sou i funkční a vidíte to co se děje za vámi. Dále nesmíme opomenout nějaký ten podsedlový prostor, tady ale bylo mé velké zklamání když se pod sedlem spolujezdce nacházela baterka. Když jsme u spolujezdce tak pro něho tu máme vcelku pohodlnou sedačku.Stupačky umístěny tak že nemá problém se tam vlézt.Chybí ale madla jak už jsem uvedl výše. Dalším nepříjemným nedostatkem je stojan, je navržen tak že nemá pevnou aretaci a sám se sklápí ale hlavně úhel opření motorky je tak malý, že motorka je téměř rovně.Kolikrát sem se bál ať mi do toho nefoukne vítr a nespadne.Na stojanu bych rozhodně zapracoval.

Rieju

 Dílenské zpracování,zazemí,servis.
 Hlavní je co si musíme uvědomit u Rieju NKD je velice příznivá cena a to okolo 59 tKč. Po prozkoumání u motorky jsem nezjistil nějakou funkční vadu. Co mi bylo ale jasné že určité věci budou na nižší úrovní v dílenském zpracování které ale samozřejmě neovlivní jakkoliv jízdu atd. Mam na mysli izolaci elektriky či použité některé materiály.Rozhodně to je ale o hodně velký krok než Čína. Je to takový zlatý střed mezi Čínskýma motorkami a kvalitou známých výrobců.Tady ovšem platí známe pravidlo za málo peněz hodně muziky. Čeho se nejvíc lidé bojí je servisní zázemí. Sít Rieju není ještě tak rozsáhlá byl sem ale seznámen s tím že díly se snaží shánět se lhůtou okolo 10 dnů a sou ve fázi kdy rozšiřují sklady na základní a rozšířený sortiment. Co se týče servisu tak na motor se defacto nemusí šahat a plno drobností si český "šikula" udělá sám. Plno informací a i kontaktů naleznete na webových stránkách www.rieju.cz

Rieju

Rieju Rieju

 Celkové shrnutí
 Pokud je vaše podmínka nová motorka a řídíte se heslem za málo peněz hodně muziky tak Rieju NKD 125 street je na tohle jako ulitá. S motorkou jsem nalítal téměř 1000 km a nebyla snad chvilka kdy mě motorka nebavila (jízdu po dálnici v noci tam nepočítám). Získala si mě svou lehkostí a hbitostí, spotřebou,zvukem a designem a v neposlední řadě tahem motoru který byl na svůj objem úžasný. Pro 16 kluky a holky které touží proniknout do světa motorek je tohle jedna ze správných cest kudy se vydat.

Za zapujčení motorky děkuji společnosti Meteorsport (www.rieju.cz) hlavní distributor Rieju.

 

VIDEO





PLUSY MOTORKY
Rieju
MÍNUSY MOTORKY
Rieju

 Další názory členů 125ccm.cz

Zbyněk "Nagash" Pastorčák
"Když bych mněl shrnout pocity z této motorky, tak bych řekl, že je to ideální motorka do města. Tenhle 4 takt v nízkých otáčkách nezná konkurence. Motorka má dobrý posaz a výborný zvuk co se týká verze s laděnou koncovkou a svodem. Na druhou stranu Rieju už takovou sílu ve vysokých otáčkách nemá, má slabší tlumení a podle mě přední brzda by mohla být účinnější. Ukotvení stojánku taky není zrovna šťastné. Nicméně budí na mně dojem levné a kvalitní motorky za rozumný peníz. "

Jura "Pavouk" Pavoni
"Tento Funnybike se nejlíp cítí ve spodku,miluje výjezdy ze zatáček a nebrání se Wheeliesům:).Při jízdě mě překvapil zátah motoru v nízkých otáčkách,kde je vyžití lepší než na mé CBR,pak Španěl ovšem na rychlosti pokulhává.Tyto motorky ale nemají téměř nic společného,tak není na místě je srovnávat!Supr pocit jsem měl z poněkud agresivního posazu,který mají na svědomí široká řidítka a vysoko situované stupajdy.Do zatáček s předním tvrdším odpružením od pana Paioli vjíždí s jistotou a brzdy jsou dostačující.Žádné vibrace jsem i ve vyšší rychlosti nepocítil.Na cestovní rychlost to moc není,za to vám to vrátí na zatáčkovitých místech.Motorka budí kvalitním dojmem a čínská konkurence se má čeho bát,protože tady platí:za málo peněz hodně muziky!!! "
 Technická tabulka
 

Model RIEJU NKD 125 STREET

Motor 4-dobý vzduchem chlazený jednoválec SOHC
Zdvihový objem 125ccm
Vrtání/zdvih 54,0 x 54,0
Spouštění motoru Elektrické a nožní
Výrobce motoru Yamaha
Karburátor Mikuni VM20SS
Převodovka 5-stupňová,s kontrolou řazení
Rám Ocelový
Přední vidlice Paioli teleskop 35 mm
Zavěšení zadního kola Monoshock Absorder
Pneu-vpředu/ vzadu 100/80-17,130/70-17
Brzdy- vpředu/ vzadu Kotouč 280mm dvoupístková/ kotouč 220mm jednopístková
Rozměry (D x Š x V) 1960 x 1040 x 725 mm
Hmotnost 107,5 kg
Objem palivové nádrže 10,4 l
Rozvor kol 1300 mm
Provedení : černá, červená, modrá,stříbrná
Výška sedla 800 mm
Průměrná spotřeba paliva v testu cca 3,2L / 100km
Cena 59 900 Kč

 Další fotky


  Rieju

Rieju

Rieju

Rieju

Rieju Grafické a textové chyby vyhrazeny.Recenze napsaná bez nátlaku.Copyright © 2006 torm.
Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz