Přeskočit obsah a dostat se k menu

Honda NSR (90)


Honda NSR 125 je japonec se vším všudy. Uvnitř motoru bije jednoválec o objemu 124,8 ccm3. Jsem vlastníkem roku 1990 ale značná přestavba změnila NSR k nepoznání. Patří do řady silničních supersportů pro mladou generaci.

NSR

Boční kapoty jsou původně výrobcem navrhované na CAGIVA Mito 125 "Evolution" 96 od výrobce MOTOFORZA. Maska je taky od výše zmiňované firmy taktéž z CAGIVA Mito 125 "Evolution" 96. Do masky jsem musel uchytit univerzální plexi, které zároveň plní funkci větrného štítu. Ale díky nízko posazené masce se účinek rapidně snižuje. Kapoty jsou přichyceny přes speciální úchyty, které jsem upevnil na rám.

NSR NSR NSR

SVĚTLA: V přední masce je osazené tzv. jednooké světlo ze skútru. To znamená, že světlo je rozdělené na 2 části a to potkávací žárovka a druhá plní funkci dálkových světel. Za jízdy svítí buď jedno nebo druhé. Pomocí přidržení tlačítka Passing můžete zasvítit oběma najednou. Světlo je samozřejmě také osazeno obrysovou žárovkou. V nočních hodinách sílu tohoto světla velmi oceníte. Ale plus na světlech by bylo kdyby svítili obě poloviny najednou. Celkově přední parabola jde výškově štelovat pro obě žárovky najednou. Musím uznat že světlo je dobře vyřešené, protože dobře vidíte a i s potkávacími světly jste vidět.

NSR NSR

Zadní světla jsou osazena dvouvláknovou 12V/5W žárovkou. A musím říct, že svítivost zadního světla a svítivost při brždění jsou efektivní. Opravdu vás jde vidět.

NSR NSR

ZRCÁTKA + HRAZDA: Zrcátka jsou poměrně dobře vyřešena, protože v nich něco jde vidět, aniž by jste museli nějak měnit polohu těla. Zrcátka jsou přes masku umístěny na přední vlastnoručně vyrobené hrazdě. Ta je vsazena místo původně soudruhy navrhovaného předního světla. Tato hrazda je navrhnuta tak, aby přední světlo bylo polohovatelné do stran i do výšky.

NSR NSR

PŘÍSTROJOVKA: Na přístrojovce najdete klasický ručičkový tachometr do 180km/h. Nic méně téhle hranici jsem se přiblížil pouze na 150 km/h. Samozřejmě tady naleznete počítadlo celkových ujetých km a denního počítadla. Na pravo od tachometru je otáčkoměr, kde jeho červené pole se nachází v rozmezí 11 000 - 13 000 ot./min. V budíku otáčkoměru můžeme spatřit kontrolku stavu oleje. V mém případě nemá žádného významu, protože olejové čerpadlo mám odstavené a mažu přímo do benzínu. Když pohledem zabrousíme na pravo od otáčkoměru tak se nám naskytuje pohled na teplotu motoru. Nejsme také ochuzeni o běžné kontrolky dálkových světel, neutrálu a blinkrů pro každou stranu.

NSR

NÁDRŽ: Nádrž je falešná to znamená, že nad vlastní kovovou nádrží jsou ještě plasty. Její objem je 10 litrů. Rezerva je 2 litrová, rezervu a plnou nádrž přepínáte pomocí palivového kohoutu na boku kapot.

NSR NSR

POSAZ: Polstrované sedlo, které je společné jak pro jezdce tak i pro spolujezdce nám naskytuje opravdu malý úložný prostor přímo v sedle. Dlouhý posaz na tomto sedle je celkem pohodlný, ale určitě si taky dokážu představit pohodlnější. Po nějakých 130 km v kuse uvažujete o zastávce, ale to je si myslím poměrně slušný výkon. Pro spolujezdce je sedlo dostatečně velké s dobrým posazem. Možná budou mít problémy vyšší postavy s polohou zadních stupaček.

NSR

BLINKRY: Blinkry jsou klasické, žádné miniblinkry jsem tady nevolil. Mně se tyhle líbí a jsou dobře viditelné což je podstatné. Jsou osazené 12V/ 10W žárovkami.

NSR NSR

PNEUMATIKY: Pneumatiky jsou dost podstatné téma, protože jsou jediným vztyčným bodem ze silnicí a když tomu někdy dáváte co proto, tak se spoléháte jen na ně. Podle manuálu je na předu obuta pneu o rozměrech 100/80-17 a v zadu 130/70-18. Na předu jsem měnil gumu za 110/70-17 s měkkou směsí. Na zadu jsem rozměr dodržel, ale oproti předu se na zadní gumě nachází poněkud tvrdší směs s cestovním profilem. Ale určitě bych na zadu volil sportovní profil, protože na cestovním profilu ve sportovním průjezdu vracačkou, se vám může lehce stát, že zadní guma se vydá trochu jiným směrem než vy čekáte.

NSR NSR

TLUMIČE: Tlumiče na NSR jsem zaměnil za tlumiče z roku 2000 o průměru trubek 35mm, které jsem znovu nastříkal, tak abych zachoval na tlumičích originální strukturu materiálu. Asi jedna z nevýhod těchto tlumičů jsou, když chcete jet stoppie tak na NSR si moc nepochutnáte, protože se vidlice zaboří. Asi by to řešil hustší olej. Zadní centrální tlumič není bohužel seřiditelný, ale jeho nastavení mi plně vyhovuje. Je veden přes přepákování na kyvnou vidlici. Celkový dojem z tlumičů je dobrý. Komfort na cestě se mi zdá příjemný. Ale jakmile trefíte větší díru tak to znatelně pocítíte.

NSR NSR

ŘETĚZ: Řetězová sada je v mém případě složena z pastorku o počtu 13 zubů a na rozetě můžeme nalézt 35 zubů. Celý systém je spojený O-Kroužkovým řetězem. Průvěs řetězu by mněl být 20-30 mm. Napnutí řetězu je velmi jednoduché. Je nutné povolit matici na kole a pomocí dvou matic na kyvné vidlici vypínáte řetěz. Podle rysek na obou stranách kyvky můžete poznat jestli máte kolo v ose.Pro čištění řetězu vzhledem k o-kroužkům je výhodný použít petrolej.

NSR

BRZDY: Brzdy jsou poměrně na dobré úrovni, ale ve srovnání s novějším modelem Honda CBR 125 nedosahují takových kvalit. Ale určitě jsem spokojený, zejména přední kotouč o průměru 320 mm a plovoucím dvoupístkovým třmenem značky Grimeca udělá svoji práci. Zadní brzda se při dobržďování chová jak má, při prudším stisku snadno zablokuje zadní kolo. Zadní kotouč disponuje rozměry 220mm s dvoupístkovým pevným třmenem od Grimeci.

NSR NSR

ÚLOŽNÝ PROSTOR: Ten na NSR není nijak velký, ale nicméně aspoň nějaký. Tam můžete dát sadu náhradních žárovek, lékárničku, nějaké imbusy, šroubovák a malé klíče. Na nějaké malé kleštičky vám může posloužit úložný prostor přímo v sedle.

NSR NSR

OVLADATELNOST: Ovladatelnost na NSR je velice dobrá. Nespozoroval jsem na NSR žádnou vadu v ovladatelnosti. V zatáčkách se nevlní a na naučení se na tom jezdit i v ostrých vracačkách je to slušný stroj a určitě dobrá volba. MOTOR: Dvou takt o výkonu 22 KW ( 30 koní) je doplněn o nezbytnou elektronickou výfukovou přívěru. Jestli chcete s tímhle motorem jet na spotřebu tak do 6000 otáček/min. je to ideální volba. To pravé peklo je nad 7000 ot./min, kdy se otevře přívěra dostanete kopanec a do 10 000 ot./min je to nejlepší co vám může NSR nabídnout. S naloženou bagáží jsem s NSR vyždímal 150km/h při 11 000 ot.min. Se spolujezdcem Vmax 145 km/h. Cestovní rychlost se pohybuje kolem 100-110 km/h. Volnoběh motoru je asi 1700 ot./min. Celkově výkonová křivka se pohybuje asi takhle do 4000 ot./min to moc nejede, ale v rozmezí 4000 ot./min - 6000 ot./min cítíte menší nárust výkonu určený k cestovní jízdě. Spektrum otáček od 6000 ot./min - 7000 ot./min je vyloženě pro svižnou jízdu. Nad 7000 ot./min - 10 000 ot.min je to nejlepší pro sportovní jízdu. Za hranicí 10 000 ot./min výkonová křivka poněkud upadá až do červeného pole na hranici 11 000 ot.min. Důležité je na jakém oleji NSR jezdíte. Já tam liju Castrol TTS, je to poněkud drahý olej, ale patří mezi špičky mezi oleji. Já mažu NSR v poměru 1:40 . Mnoho lidí maže v poměru 1:50. Ale já jsem s tímhle poměrem mazání spokojený a byl mi i doporučen mechanikem a závodním jezdcem. Tak jak každá motorka potřebuje péči tak NSR není výjimkou. Nutné zahřátí před samostatnou jízdou je hodně důležitý. Když budete točit mrtvolu, hned po zmáčknutí startéru, tak se vám taky ten motor brzy odvděčí odchodem do metalšrotu. Spotřeba se zde pohybuje kolem 5,5 l/100 km dle stylu jízdy. Když pojedete všechny převodové stupně nad přívěru, tak se vyšplhá na nějakých 7l/100 km a výše. Zápalnou směs zapaluje iridiová svíčka od firmy DENSO. Motor je vybaven vodním chlazením, což byla soudruhy zvolena dobrá volba.

NSR

CELKOVÉ SHRNUTÍ MOTORKY:

 Honda NSR 125 je určitě vhodnou motorkou na naučení a poznání racingových vlastností motorek vyšších kubatur. Přestavěný design se mi líbí oproti designu r.v. 90 v původním originálním stavu s hranatým světlem ve předu. Motorka má dobrý posaz, dobré brzdy a velké servisní zázemí
PLUSY MOTORKY



MÍNUSY MOTORKY

Nagash © 2006

NSR



NSR



NSR



NSR



NSR



NSR



NSR

Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz