Přeskočit obsah a dostat se k menu

Aprilia AF1 Futura (160ccm)



 Futura je pokračovatelem série sportovních 125tek započaté v roce 1987 prvním modelem s motorem ROTAX 127 , ale to předbíhám. Věnujme se konkrétnímu motocyklu a tím je Aprilia AF 1 Futura vybavena kitem POLINI 160 ccm.

Aprilia Futura

 Dojmy
  Jako na každé sportovní motorce, je i zde posaz výrazně situován na řidítka a většina váhy na předek. Řidítka jsou přesně tam, kde je člověk čeká. Stupačky se nacházejí mírně za řidičem, což dává větší jistotu při průjezdech zatáčkami. Sedadlo je příjemně měkké o dostačující velikosti. Zadní sedalo je dostatečné a celkem pohodlné. Pod jeho útrobami je velký úložný prostor (dostal jsem tam spacák). Pro spolujezdce může být nepříjemný úhel kolen pokud jsou větší jak 180 cm (ale co si budeme říkat, přece jenom to máme na vození slečen a ne basketbalistů).

 Design
 Design motorky je zajímavý, rozhodně věrně napodobuje svoje větší sestry objemem. Dále jsou působivé přední USD vidlice, které se taky velmi pozitivně podepsaly pod jízdními vlastnostmi. Za zmínku stojí také zadní letmá vidlice, která vzbuzuje dojem exkluzivity. Z praktického hlediska bez výhrad, trochu déle trvá napnutí řetězu, ovšem s trochou cviku je to otázku okamžiku. Kapotáže jsou pohádka sama o sobě, žádné výstřednosti, hladký povrch, pouze s otvorem na odfuk chladiče. Podsedlovka se slepým sáním vzbuzuje taky dojem mohutnosti. O plexi bych zmínil jen, že je ze sortimentu MOTOFORZA.

 Světla , přístroje, zrcátka
  Originální zadní světlo je nedostačující, uvažoval jsem nad předěláním na LED, ale nedošlo k tomu. Jinak je tam dvou vláknová žárovka 21/5 W. Přední světlo bylo neoriginální a proto zmíním jen dobrou svítivost. Budíky na mé futuře byly z modelu do r.v. 88. Na svou dobu byly určitě výborné, ovšem mě přišly fádní zvláště kvůli červenému okolí a tachometru z kola ( bohužel nemám fotku jelikož v době psaní recenze už motorku doma nemám ). Zrcátka byly neoriginální a bylo v nich vidět krásně dění za zády.

 Motor, brzdy, podvozek
  No a dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu na motorce a to je motor. Agregát rakouské výroby ROTAX s označením 123, bijící v 2 taktním rytmu o obsahu 160 ccm. V mém případě, kitovaný motor se projeví jak kladně tak záporně, určitě byl velmi znatelný nárůst síly v nižších otáčkách a mírně i ve vysokých. Negativní stránka byla spotřeba pohybující se mezi 6,5 – 8 litry benzínu. Také další negativum bylo určitě větší opotřebení všech ostatních dílů, ale potvrdit to nemůžu. Plnění motoru obstarával karburátor DELL ORTO VHSB 34 s tryskou označenou číslicí 190. Výfukový svod byl původní ovšem koncovka plně otevřená. Celá tato kompilace dokázala motorku katapultovat do rychlosti 184 km/h a z 0-100km/h za 3,5 sec. Což je na 37 koníků úctihodný výkon.

Aprilia Futura Aprilia Futura


  Podvozek vybaven přední USD vidlicí a zadním monoshock tlumičem plně dostačoval hmotnosti a možnostem stroje. Zadní tlumič je u některých verzí stavitelný, odpružení je příjemně tvrdé a spolehlivé za každé situace. K podvozku také patří kola, oboje 17“ zadní 4“ široký. Přední se přiznám nevím, na předek jsem měl obutou DUNLOP SPMAX D 208 GP 110/70 a byla super. Na zadek PIRELLI MT 75 130/70 a nedoporučuji tuto gumu, zradila mě. Osobně bych doporučil obouvat rozměr 150/60.

Aprilia Futura


Brzdy jsou v předu vybaveny kotoučem 320 mm a 4 pístkovým třmenem a vzadu 220 s dvou pístkem. Oboje z prominence firmy BREMBO takže zastavení motorky tak není žádný problém.

 Praktičnost
  O praktičnosti bych u sportovní motorky psát nemusel, ale z pohledu kupujícího bych se o pár detailů zajímal, proto je zde shrnu. Nádrž je 14 litrů z toho 6 rezerva, míchání oleje probíhá přes oil master s nádobkou o objemu 1,5 litrů, nejlépe plné syntetiky. Náplň převodovky představuje 1 litr oleje SAE 75 W.


PLUSY MOTORKY
TDR
MÍNUSY MOTORKY
TDR

Aprilia Futura

Aprilia Futura

Aprilia Futura
Autor: Béďa
Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz